FeliratBlog

Nincs megjeleníthető elem

FeliratBlog

FELIRATBLOG

Catpolo

CATPOLO

Google a közös barátunk

Google

Utolsó kommentek

I love Dexter!

Dexter

Sorozatjunkie

Nincs megjeleníthető elem

sorozatajánló

2011.10.16. 13:52 SpockCooper

Kindle ajánló

Az amazon terméke egyáltalán nem újdonság, az internetet használó olvasók nagy része ismeri a Kindle-t, sokan testközelből is láttak már ilyen eszközt. Én a vásárlást megelőzően mégis bizonytalan voltam, hónapokig gondolkodtam, hogy ezt vegyem vagy egy táblagépet vagy egyiket se.   Ezzel a bejegyzéssel a ti döntéseteket szeretném megkönnyíteni.

Szerettem volna venni egy olyan készüléket, amelyen olvasni lehet a főiskolai anyagokat. Volt már rá példa, hogy a jegyzetet, tankönyvet csak pdf formájában tudták biztosítani.  Megoldás lehet ilyenkor, hogy a diák kinyomtatja az anyagot, jegyzetet, vázlatot és nem a gép előtt ülve tanul. Ha otthoni nyomtatást választunk, szembesülünk azzal a ténnyel, hogy egy-egy festékpatron átlagosan 5000Ft-ba kerül. Megoldás lehet még, hogy elmegyünk kinyomtattatni egy ezzel foglalkozó céghez, ami igen olcsó lehetőség, viszont időigényes. Azok, akik a munkahelyükön tudnak nyomtatni, szerencsések, illetve ügyesek voltak az álláskeresés során. 

Az olvasó képes prc és pdf file-ok megjelenítésére, konverzió után más szöveges formátumú könyveket is olvashatunk rajta. A pdf ismerős formátum, nem egyszer elhangzott már előadások után, hogy a kivetített tananyag pdf formátumban letölthető bárki számára.  Egyszerűen csak átmásolom az olvasóra és már olvashatom is.

Valaki figyelmeztetett rá, hogy vigyázzak a szememre. Éppen azt teszem.  A Kindle E-Ink, azaz elektronikus tinta technológiája nem bántja vagy fárasztja a szemet, nem úgy, mint az LCD képernyős táblagépek. Az LCD képernyőkkel ellentétben napsütésben is tisztán látható a szöveg.  Ha a diákok számítógépen olvasnák jegyzeteiket, hamar megfájdulna a szemük a fehér hátterű képernyőtől.

Nem fogok és nem is tudok hosszan írni a táblagépekről, de ha a kis méretük nem riasztana el a vásárlástól, az üzemidejük megteszi. Sok táblagép csak 1-2 órás működésre képes újabb töltés nélkül. Ezzel szemben a Kindle azt állítja magáról, hogy wi-fi használata nélkül akár 2 hónapig is működik. A titka az, hogy csak ahhoz van szüksége energiára, hogy lapozzon, a megjelenítéskor nem fogyaszt áramot.  Mikor USB kapcsolaton keresztül olvasnivalót másolunk rá, közben töltődik, ilyenkor egyszerűen csak a másoláshoz szükséges néhány másodperc helyett tovább hagyjuk töltődni a gépet, így soha nem fog lemerülni.  

  A könyvolvasásról sem feledkezem meg, de mint fent leírtam, nem az volt a vásárlásom fő motivációja. Szeretem a fizikai formát öltött könyveket, van könyvespolcom és jó érzéssel tölt el a gyerekkorom óta felhalmozott könyvek látványa. Mivel munkámhoz magammal cipelem az ötkilós laptopomat, nehézséget okoz ezen felül még egy vastagabb könyvet is magammal cipelni. Előny még, hogy a Kindle használatatakor nem lesz csokis a könyv sütievés után.  

Kindle Store

Hihetetlen mennyire egyszerű előfizetni egy magazinra! A legtöbb újság esetében van egy rövid időtartamra szóló próbaidő. Így, amikor beláttam, hogy valamiért nem tetszik a Newsweek magazin, egyszerűen töröltem az előfizetést és mivel két héten belül voltam, nem számítottak fel díjat. A Time magazint viszont imádom! Szeretek a világgazdaságról olvasni. Hetente jelenik meg az újság és csak havi 640Ft-om bánja. Bánja a fene! 

Vettem egy Kindle Single kiadványt, kb. 250Ft-ért megvettem a Hunt for Bin Laden c. 55 oldalas kiadványt. Két másodperccel azután, hogy a buy gombra kattintottam, jött az sms arról, hogy a bankom kifizette. Két gombnyomással aktiváltam a wireless kapcsolatot és már olvashattam is a könyvet.

Szívesen olvasnék képregényt is vele, de még nem jöttem rá, hogyan lehet úgy felnagyítani az oldalakat, hogy lássam a szöveget is. Erre a problémára biztosan egyszerű a megoldás, de nekem nem sürgős a dolog. 

Ez az ajánló egyáltalán nem fedi le a Kindle összes hasznos tulajdonságát, sokkal többet is tudnék írni, ha nem ment volna el a kedvem az írástól. 

Kérném azokat, akik szintén rendelkeznek ilyen eszközzel, hogy kommentekben írják meg,  hogy ők miért szeretik az olvasót, miért ajánlanák őt a markukban pénzt szorongató bizonytalanoknak.  

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatajanlo.blog.hu/api/trackback/id/tr803306741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MobilKém1 · http://mobilkem.hu 2011.12.19. 01:19:42

Nekem is ilyen van, csak ajánlani tudom!

pelorata 2012.04.13. 16:01:01

Nekem Pocketbook-reader-em van, és csak azért nem lett Kindle, mert ez több formátumot ismer.
süti beállítások módosítása